موقعیت جغرافیایی شهر وان ترکیه


شهر وان از شهر های مرزی بین ایران و ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تورکده همراه باشید.

ترکیه از کشورهایی است که خاک اروپا را به خاک خاورمیانه متصل نموده است. به این منطقه آناتولی یا همان آسیای کوچک گفته می شود. طول و عرض جغرافیایی این شهر: 38.4942و 43.38 و 38° 29′ 39″ شمالی و 43° 22′ 48″ شرق  است.

ترکیه از همسایگان شمال غربی ایران است که با کشور عزیزمان هم مرز است. نزدیکترین شهر به ایران شهر وان ترکیه است. این شهر در سالهای اخیر از توجه زیاد گردشگران برخوردار شده است. وان بزرگترین شهر در شرق کشور ترکیه است. جمعیت این شهر به 370000 نفر می رسد. آنچه که شهر وان را در خود دربرگفته است از شمال و غرب دریاچه زیبای وان و از شرق کوه وارک و از جنوب کوه آرتوس است.

اگر از تهران به تبریز بروید از دروازه تهران تبریز تا خیابان جمهوریت شهر وان تنها 5 ساعت در راه خواهید بود. مرزی که از تبریز برای خروج از کشور از آن عبور خواهید کرد مرز رازی است. البته مسیر دیگری برای دسترسی به شهر وان وجود دارد و آن این است که به شهر ارومیه بروید و از آنجا با عبور از مرز سرو به شهر وان برسید.

 

مردمی که در شهر وان ساکن هستند اکثرا به زبان کردی مسلط هستند و اکثرا کرد زبان هستند. برای دسترسی به شهر وان در حال حاضر پروازی وجود ندارد. یکی از دلایلی که تور وان در حال حاضر از استقبال زیادی برخوردار است مجتمع های خریدی است که در شهر وان به تازگی ساخته شده است. تمامی برندهایی که در شهر استانبول به فروش می رسد در شهر وان نیز شعبه ایی بزرگ دارد. پس دیگر لازم نیست که هزینه بالایی برای سفر به استانبول پرداخت کنید تا فقط از خدمات خرید استفاده کنید. برای تجربه تور وان با تورکده همراه باشید.